Spojit příjemné s užitečným.

Aneb, když užitečné dává vzniknout příjemnému. Je se čemu divit?

Reklama je součástí našeho běžného dne. Slyšíme ji na každém kroku, vidíme ji na každém rohu. V mnoha ohledech parazituje na našich každodenních zkušenostech. Abychom si poslechli pořad v rádiu, musíme nějak přečkat reklamní spoty. Abychom si mohli nakoupit, či vstoupit do metra, musíme se vyrovnat s reklamními letáky. Abychom dojeli z práce domu, musíme se nenechat rozptylovat reklamními billboardy, nemluvě o tom, když se chceme podívat na film. Nicméně marno lkát, reklama, jak ji známe, jde ruku v ruce s možností výběru, a na ten si zase našinec nemůže ztěžovat ani v nejmenším.
Co se však stane, když se tento okupující vztah převrátí? Co když místo toho, aby reklama zneužila volné plochy, zapříčiní vznik předmětu, který dělá lidem radost. Nejsem to já, kdo ´objevil Ameriku´ tato praxe funguje již více než deset let a to např. v podobě reklamních laviček. Doslova jste v reklamě na tuto reklamu tázáni, zda Vám schází lavičky - pokud ano - prostě si o ně řekněte a oni se Vám o ně postarají. Neřešíme nyní možné obstrukce s úřady, jen se snažíme sledovat změnu směru zájmu. Jistě, že se jedná o marketingový tah, nicméně pokud mi reklama něco dává, ráda se jí vystavím. A strategii: radši Vás samotné necháme o reklamu říct, než loudit o každé ještě nepolepené místo, opravdu oceňuji.
Navíc taková reklamní lavička se může stát i docela slušným uměleckým předmětem, či minimálně malým happeningem. Pro předtavu se stačí podívat na tento přehled. Krásně na těchto lavičkách vidíme, že když 2 dělají reklamu, nevznikne totéž. Prezentovat produkt s citem, vkusem a nápadem je dokonce velký rozdíl od snahy utlouci člověka množstvím podvědomých chytáků.
Tak tedy na závěr: Není se čemu divit, když užitý reklamní prostor dává vzniknout potěšení ve formě posazení, či uměleckého zážitku, je jen třeba vážit si kreativity a proaktivního přístupu lidí, kteří za tím stojí.

Líbí se ti tento článek? Přidej ho na Top Články

Můžete sledovat každou odpověď na tento příspěvek službou RSS 2.0. Můžete napsat odpověď, nebo využít trackback z vašeho vlastního webu.

Napište komentář

XHTML: Můžete použít tyto štítky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>